2v2 Tournament Kural Paketi

1.1.Turnuvaya katılan tüm takımlar koşulsuz tüm kuralları kabul etmiş sayılır.

1.2. Turnuvanın kayıt aşaması 128 takım ile sınırlıdır. İlk kayıt olan 128 takım oynama hakkı kazanacaktır.
1.3. Point Blank Espor kuralları, tarihleri ve karşılaşma tablolarındaki değişiklikleri takip etmek oyuncuların sorumluluğundadır. Takvim değişiklikleri, Point Blank Espor web sitesi ve Point Blank Espor Facebook adresi üzerinden güncellenerek duyurulur.

1.4. Animasyonlu silahlar, barret, WP smoke, WP smoke plus, CS gas, mega HP %10, güçlendirilmiş hollow point mermisi,  fırlatılan bıçaklar (kunai, satır, balistik, vb.) ve çikolata bombasının (ve türevleri), kullanımı yasaktır.
1.5. Dual silah kullanımı 1 ile sınırlıdır. En fazla 1 oyuncu sniper kullanabilir.

1.6. Pompalı silah kullanımı 1 ile sınırlıdır.

1.7. Oyuncular bilgisayarlarına uzaktan bağlantı programlarının tamamını yüklemek ve istendiğinde kullanıcı ve şifre bilgilerini yetkili ile paylaşmak zorundadır.Bu programlar TeamViewer,AnyDesk,Alpemix vb. Programlar olabilir.

1.8. Organizasyon süresince tüm illegal programlar ve oynayışa yardımcı olan programlar (hile ve makro vb.) kullanılması yasak olup, tespit edildiğinde takımın tamamı diskalifiye edilir. Makro statüsü ile bu kural ihlalini yapan oyuncunun takımı ve kendisi turnuvadan diskalifiye edilir. Hile kullandığı tespit edilen oyuncunun oyun içerisinde kullandığı şahsi hesabı ise sınırsız olarak kapatılır.
1.9. Espor organizasyonlarında yer alan oyuncuların Point Blank’ın lisanssız sürüm/sürümlerini oyuncunun bilgisayarında bulundurması ve oynaması turnuvadan diskalifiye edilmesine sebep olacaktır.


2. Davranış Kuralları


2.1. Tüm takımlar koşulsuz tüm davranış kurallarını kabul etmiş sayılır.


2.2. Point Blank Espor maçları sırasında, hakemler/yöneticiler takımların olumsuz davranışlarında takımlara ceza-i işlem uygulama hakkına sahiptir. Bu ceza-i işlem davranışın boyutuna göre değişkenlik gösterebilir.


2.2.1. Hakaret: İlk uyarıdan sonra tekrar edilirse takım turnuvadan diskalifiye edilir.


2.2.2. Küfür: Takım direkt olarak turnuvadan diskalifiye edilir ve Point Blank TAM davranış kurallarında bulunan ceza şahsın hesabına uygulanır.


2.2.3. Irkçı Söylem: Takım direkt olarak turnuvadan diskalifiye edilir ve Point Blank TAM davranış kurallarında bulunan ceza şahsın hesabına uygulanır.

2.2.4. Siyaset: İlk uyarıdan sonra tekrar edilirse takım turnuvadan diskalifiye edilir.

2.3. Oyuncular transfer veya herhangi bir konu için attıkları maillerde, Facebook gruplarında, canlı yayınlarda ve diğer platformlarda yöneticilere karşı saygı çerçevesinde iletişim kurmalıdır. Aksi durumlarda, davranış kurallarında yer alan cezalar oyunculara aynen uygulanır.                                                                                                                                                                                                                                                                             


2.4. Canlı yayına çıkmaya hak kazanmış takımlar hiçbir koşulda takım veya genel konuşma alanı içerisinde küfür/argo/hakaret veya şiddet içerikli herhangi bir söylemde bulunamaz. Bulunduğu takdirde direkt olarak diskalifiye edilir.                                                                                                                                                                                                                                                                        


2.5. Oyuncular hiçbir platformda Point Blank yönetimini, çalışanlarını ve diğer oluşumlarını karalayıcı paylaşımlarda bulunamaz. Yapması takdirde takımı ve kendisi ceza alabilir.   

3. Maç Kuralları


3.a. Genel Maç Kuralları


3.a.1. Maçlar "Etkinlik Sunucusu" adı verilen Point Blank TAM oyununa ait sunucuda oynanacaktır.

3.a.2. Turnuva süresince hakemler/yetkililer ilgili ve gerekli kontrolleri sağlamakla görevli ve tam yetkilidir.


3.a.3. Takımlar, maç başlama saatinden 30 dakika önce hazır durumda olmalıdır.


3.a.4. Her takım maçlara 2 oyuncu başlamak zorundadır.


3.a.5. Maça 2 oyuncu ile başlayamayan takım hükmen yenik sayılır.


3.a.6. Maça 2 oyuncu ile başlayan takım bir sorun oluştuğunda kalan kişi sayısı ile maçı sürdürebilir.


3.a.7. Maçlar 5 raunt üzerinden olup her raunt 3 dakika olacaktır.


3.a.8. Maçlar “İmha” modunda Hangar, Redrock, Liman Porta, M Station, Çöl Kampı haritalarında oynanacaktır. Harita havuzu sezona göre değişiklik gösterebilir.


3.a.9.Takımlar bir haritada 2 tarafı da (F. Rebels - CT.Force) oynamak zorundadır. Aksi durumda oynamayan takım hükmen yenik sayılacaktır.

3.a.10. Espor Organizasyonlarında maç süresi esnasında oda başkanlığı TAM Game tarafından görevlendirilmiş yetkilide bulunmak zorundadır. Bunun dışında başlayan rauntlar geçersiz sayılabilir. Herhangi bir düşme durumunda oyuncular ekran görüntüsü alarak TAM Game yetkililerine iletmekle yükümlüdürler. Herhangi bir özel durumda TAMGame yetkilisi oda başkanlığına takım oyuncularından birine verebilir.


3.a.11. Oyuncu değiştirme durumları takımlar zorunda kalmadıkça sadece maçların "devre arası" dönemlerinde gerçekleştirilebilir.


3.a.12. Yapılan takım maçlarında; bir takımda bulunan oyuncunun bağlantı ya da bilgisayar kaynaklı probleminden dolayı raundun ilk 20 saniyesi içerisinde oyundan düşmesi durumunda, raunt içerisinde herhangi bir ölüm/hasar (düşen oyuncuya veya oyuncunun kendine verdiği hasar hariç) olmamış ise raund başlamamış kabul edilip tekrarlanır.


3.a.13. Yapılan takım maçlarında; bir takımda bulunan oyuncunun bağlantı ya da bilgisayar kaynaklı probleminden dolayı raundun ilk 20 saniyesinden sonra düşmesi durumunda, oynanan raund devam eder ve raund sonunda oyuncunun tekrar bağlanması beklenir.


3.a.14. Her takımın, hazır olması ve bağlantı problemleriyle ilgili 1 maç boyunca toplam 6 dakika süresi vardır. Oyuncu düşmeleri buna dahildir ve her takımın maç saatinden sonra maça başlaması için maksimum 6 dakika süresi vardır. 


3.a.15. Maç süresince aynı oyuncunun 2 veya daha fazla aynı nedenden düşmesi durumunda, organizasyon yetkilisi oyuncu değişikliği talep edebilir. Bu durumda oyuncu bağlantısını düzeltmediği ve oyuncu değişikliği yapılmadığı takdirde, takım maça eksik olarak devam edebilir.

3.a.16. Maç süresince oyuncunun, ping çizgisi en az "3" çizgi olarak belirlenmiştir, düşük bir durumda takımın kaptanı bu durumu TAM Game yetkililerine iletmek, maç esnasında aldığı video veya ekran görüntüsüyle kanıtlamakla yükümlüdür. Anlık ping değişimleri bu duruma dahil değildir. Oyun ve sunucu arasında yaşanan paket kaybı sonucu, yanlış gözüken gecikme birimi durumunda bu kural uygulanmaz.

3.b.1. BO1 Harita Eleme Sistemi


Bracket sistemine göre üstte olan takım bir harita eler(4 harita kaldı)


Bracket sistemine göre altta olan takım bir harita eler(3 harita kaldı)


Bracket sistemine göre üstte olan takım bir harita eler(2 harita kaldı)


Son kalan harita online olarak yapılacak çekiliş yoluyla hakem tarafından belirlenir



3.b.2. BO3 Harita Eleme Sistemi


Bracket sistemine göre üstte olan takım bir harita eler(4 harita kaldı)


Bracket sistemine göre üstte olan takım bir harita ve taraf seçer(3 harita kaldı)


Bracket sistemine göre altta olan takım bir harita ve taraf seçer(2 harita kaldı)


Son kalan harita online olarak yapılacak çekiliş yoluyla hakem tarafından belirlenir.



3.b.3. BO5 Harita Eleme Sistemi


Bracket sistemine göre üstte olan takım bir harita ve taraf seçer(4 harita kaldı)


Bracket sistemine göre altta olan takım bir harita ve taraf seçer(3 harita kaldı)


Bracket sistemine göre üstte olan takım bir harita ve taraf seçer(2 harita kaldı)


Bracket sistemine göre altta olan takım bir harita ve taraf seçer(1 harita kaldı)


Son kalan harita uzatma haritası olarak kullanılır.